Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ керівника апарату Хмельницького апеляційного суду
№ 64/02-02/1 від 04.06.2025
ПОЛОЖЕННЯ
про забезпечення доступу до публічної інформації у Хмельницькому апеляційному суді
Це Положення визначає порядок опрацювання та оприлюднення публічної інформації, засади діяльності працівників апарату суду щодо приймання, реєстрації та розгляду запитів на інформацію, контроль за їх виконанням, підстави для відмови або відстрочки в наданні інформації, відповідальність за порушення законодавства про доступ до публічної інформації.
Облік, систематизацію, оформлення запитів у випадку, передбаченому пунктом 22 цього Положення, забезпечує відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації в суді (відповідальна особа), яка визначається керівником апарату з числа посадових осіб відділу діловодства та обліку звернень громадян-канцелярії (далі – відділ діловодства).
Організація роботи із забезпечення своєчасного розгляду запитів на публічну інформацію в суді покладається на відділ правового забезпечення, розгляду звернень громадян та доступу до публічної інформації (далі - відповідальний структурний підрозділ).
Оприлюднення публічної інформації
Така інформація оприлюднюється невідкладно, але не пізніше п’яти робочих днів з дня затвердження (створення, підписання, прийняття) відповідного документа.
Публічна інформація, визначена Примірним переліком, готується визначеними структурними підрозділами та передається до відділу інформаційного та технічного забезпечення для розміщення на офіційному вебсайті суду.
Під час розміщення інформації на офіційному вебсайті суду зазначають дату оприлюднення (оновлення) акта чи документа.
Разом із Переліком наборів затверджується перелік відповідальних структурних підрозділів, які забезпечують підготовку, достовірність і повноту наборів даних; передачу їх для оприлюднення (оновлення); подання пропозицій щодо внесення змін до Переліку.
Відповідальні особи за оприлюднення та регулярне оновлення наборів даних на Єдиному державному вебпорталі відкритих даних, призначаються окремим наказом керівника апарату та завантажують набори даних через власний обліковий запис на вебпорталі.
Контроль за своєчасним поданням публічної інформації для оприлюднення на офіційному вебсайті суду та Єдиному державному вебпорталі відкритих даних, а також за її достовірністю, актуальністю та повнотою здійснюють керівники відповідних структурних підрозділів суду.
- про розклад роботи суду, порядок і графік особистого прийому громадян керівництвом суду;
- про дату, час, місце проведення судового засідання у справах, призначених до розгляду в суді на поточний тиждень;
- банківські реквізити для сплати судового збору;
- форми і зразки документів, правила їх заповнення;
- правила пропуску до приміщення суду, заходи, які застосовуються до порушників порядку;
- порядок отримання інформації про діяльність суду;
- інші відомості, які за рішенням керівника апарату суду підлягають оперативному доведенню до відома громадян.
Публічна інформація, зазначена у цьому пункті, готується структурними підрозділами, до компетенції яких належить її створення та опрацювання, відповідно до внутрішнього розподілу обов’язків.
Порядок взаємодії суду з представниками засобів масової інформації визначається окремим положенням, яке затверджується наказом керівника апарату суду.
Порядок реєстрації та опрацювання запитів на публічну інформацію
Запитувачі інформації мають право звернутися до суду із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
Поштова адреса, адреса електронної поштової скриньки, номери телефону та факсу для направлення запитів затверджуються керівником апарату та підлягають оприлюдненню на офіційному вебсайті суду та у приміщенні суду.
Для спрощення процедури оформлення письмових запитів на інформацію особа може подавати такий запит шляхом заповнення відповідних форм запитів (додатки 1 і 2), які можна отримати в приміщеннях суду або роздрукувати з офіційного вебсайту суду.
Запитувач може заповнити запит на інформацію безпосередньо на офіційному вебсайті суду (розділ «Громадянам»), шляхом вибору відповідної електронної форми запиту на інформацію та автоматизованого надсилання його до суду в електронному вигляді.
23.Також запитувач може залучити іншу фізичну особу для безпосереднього доставлення письмового запиту до суду, при цьому перевірка повноважень такої особи не здійснюється.
Після надходження запитів відповідальний структурний підрозділ, здійснює їх первинне опрацювання та у разі необхідності звертається із відповідною службовою запискою до керівників інших структурних підрозділів суду щодо надання необхідних даних (документів) для підготовки відповіді на запит.
Керівники структурних підрозділів суду зобов’язані у термін зазначений в службовій записці, надати необхідну інформацію (документи) до відповідального структурного підрозділу.
Відповідь на запит формується працівниками відповідального структурного підрозділу.
У разі якщо частина запитуваної інформації належить до інформації з обмеженим доступом, надається інформація, доступ до якої не обмежено.
У відповідь на запит зазначаються вид, найменування, номер і дату ухвалення акта, згідно з яким доступ до цієї інформації обмежено.
Відповідь на такий запит погоджує голова комісії з питань роботи зі службовою інформацією в суді.
Розмір відшкодування фактичних витрат на копіювання або друк документів визначається працівником відповідального структурного підрозділу, який готує проєкт відповіді на запит, за погодженням з відділом планово-фінансової діяльності, бухгалтерського обліку та звітності відповідно до Порядку відшкодування фактичних витрат на копіювання або друк документів обсягом понад 10 сторінок, що надаються за запитом на інформацію в Хмельницькому апеляційному суді, затвердженого наказом керівника апарату суду.
Суд відмовляє у задоволенні запиту, якщо протягом двадцяти днів з дня отримання запитувачем інформації, зазначеної в цьому пункті Положення, ним не надано підтвердження оплати фактичних витрат на копіювання та друк документів.
Відповіді на запити, що надаються в електронній формі, зокрема шляхом надсилання на електронну пошту запитувача, є безоплатними незалежно від обсягу запитуваної інформації.
При наданні особі інформації про неї та інформації, що становить суспільний інтерес, плата за копіювання та друк не стягується.
Відповідь за запит на публічну інформацію надається на адресу, зазначену запитувачем публічної інформації в обраній ним у формі (у паперовому та /або електронному вигляді), не пізніше п’яти робочих днів від дня отримання запиту судом.
У разі якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, надзвичайних подій, що сталися або можуть статися і загрожують безпеці громадян , відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту. Клопотання запитувача про термінове опрацювання має бути обґрунтованим.
Якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, суд може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку суд повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.
Відмова в задоволенні запиту на публічну інформацію оформлюється в письмовій формі та підлягає обов’язковій реєстрації в автоматизованій системі документообігу суду.
Розгляд скарг та ухвалення рішень за результатами оскарження
Начальник відділу правового забезпечення,
розгляду звернень громадян та
доступу до публічної інформації Юлія МУЛЯР
Додаток 1
до Положення
ФОРМА
для подання запиту на отримання публічної інформації в письмовому вигляді від фізичних осіб
Хмельницький апеляційний суд
Майдан Незалежності, 1,
м. Хмельницький, 29065
________________________________
(прізвище, ім’я, по батькові запитувача інформації)
який проживає за адресою:
________________________________
________________________________
тел.____________________________
e-mail:__________________________
ЗАПИТ
на отримання публічної інформації
Відповідно до ст.ст. 3, 4, 5, 12, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», прошу надати мені наступну інформацію: ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Прошу надати відповідь у визначений законом строк, шляхом направлення
(потрібне підкреслити)
на поштову адресу: _________________________________________________
на електронну пошту:________________________________________________
факсом: __________________________________________________
З вимогами Закону України «Про доступ до публічної інформації» щодо відшкодування фактичних витрат на копіювання та друк документів обсягом більш як 10 сторінок ознайомлений(а) ______________.
(підпис)
________________20_____року _______________________
(дата) (підпис)
Додаток 2
до Положення
ФОРМА
для подання запиту на отримання публічної інформації в письмовому вигляді від юридичних осіб
Хмельницький апеляційний суд
Майдан Незалежності, 1,
м. Хмельницький, 29065
________________________________
(посада, прізвище, ім’я, по батькові керівника запитувача інформації)
місцезнаходження:
________________________________
тел.____________________________
e-mail:__________________________
ЗАПИТ
на отримання публічної інформації
Відповідно до ст.ст. 3, 4, 5, 12, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», прошу надати мені наступну інформацію: ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Прошу надати відповідь у визначений законом строк, шляхом направлення
(потрібне підкреслити)
на поштову адресу: _________________________________________________
на електронну пошту:________________________________________________
факсом: __________________________________________________
З вимогами Закону України «Про доступ до публічної інформації» щодо відшкодування фактичних витрат на копіювання та друк документів обсягом більш як 10 сторінок ознайомлений(а) ______________.
(підпис)
________________20_____року _______________________
(дата) (підпис)