Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
«Визнати винним у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч.1, ч.2 ст.172-7 КУпАП, та накласти на нього адміністративне стягнення із врахуванням вимог ч.2 ст.36КУпАП в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених, у виді штрафу в розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 3400 грн», – таку постанову виніс Полонський районний суд депутату першого скликання Полонської міської ради ОТГ Хмельницької області.
За постановою суду, 26 червня 2020 року на засіданні 94 чергової сесії сьомого скликання Полонської міської ради ОТГ при винесенні на розгляд питання «Про надання дозволів на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок зі зміною цільового призначення» депутат не повідомив сесію міської ради про наявність у нього конфлікту інтересів, оскільки, в тому числі, йшлося про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою особисто йому. Ба більше, в умовах реального конфлікту інтересів, обранець проголосував «За» прийняття цього рішення.
У судовому засіданні, визнавши себе винним, пояснив, що не знав, що буде прийматися питання, яке стосується його особисто, і проголосував механічно.
Йому опонував прокурор, вказавши, що депутат подавав заяву про надання йому дозволу на розробку технічної документації, тому мав цікавитися, коли це буде розглядатися на сесії ради, та додав, що перед сесією усі депутати ознайомлюються з питаннями та проєктами рішень сесії.
Суд звертає увагу, що відповідно до абзацу 12 частини 1 статті 1 Закону України «Про запобігання корупції» реальним конфліктом інтересів є суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень. У разі виникнення реального чи потенційного конфлікту інтересів у особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, вона не має права брати участь у прийнятті рішення цим органом.
Відповідно до ч. 1 ст. 59-1 (Конфлікт інтересів) ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», депутат міської ради бере участь у розгляді, підготовці та прийнятті рішень відповідною радою за умови самостійного публічного оголошення про це під час засідання ради, на якому розглядається відповідне питання.
Суд зауважує, що депутат Полонської міської ради ОТГ є суб’єктом відповідальності за правопорушення, пов’язані з корупцією і, беручи участь у розгляді, підготовці та прийнятті рішень Полонською міською радою ОТГ, на якій розглядається питання, у зв’язку з яким в нього виникає реальний конфлікт інтересів, зобов’язаний був повідомити про це шляхом самостійного публічного оголошення під час засідання ради, проте не зробив цього, та проголосував «за» відповідне рішення.
«За вказаних обставин, суд приходить до переконання про доведеність вини (депутата) у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч.1 та ч.2 ст. 172-7 КУпАП України, тобто неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про реальний конфлікт інтересів та вчинення дій в умовах реального конфлікту інтересів», – констатує суд.
Постанова не набрала законної сили і може бути оскаржена до Хмельницького апеляційного суду.
Пресслужба Хмельницького апеляційного суду