Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Вища рада правосуддя рішенням № 977/0/15-23 «Про затвердження Змін до Положення про порядок функціонування окремих підсистем (модулів) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи» привела у відповідність норми цього Положення до вимог Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обов’язкової реєстрації та використання електронних кабінетів в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами» від 29 червня 2023 року №3200-IX, який введено в дію з 18 жовтня 2023 року.
Що змінилося?
Приведено норми Положення у відповідність до закону, яким встановлена обов'язкова реєстрація в Електронному кабінеті для адвокатів, нотаріусів, державних та приватних виконавців, арбітражних керуючих, судових експертів, органів державної влади та інших державних органів, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб (для юридичних осіб приватного права в межах цивільного процесу закон вводиться в дію з 20.02.2024 року).
Закон встановлює, що обмін документами з такими суб'єктами здійснюється виключно через систему Електронний суд. Доступ до Електронного кабінету здійснюється за допомогою діючого електронного цифрового підпису (ЕЦП), кваліфікованого електронного підпису (КЕП) фізичної або юридичної особи або через додаток Дія.
Отримати КЕП/ЕЦП можна безкоштовно в Державній податковій службі України або в будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг за посиланнями:
https://ca.tax.gov.ua/etrusted-services
https://www.ukrstat.gov.ua/elektr_zvit/inf_akcen/centr.htm
Зміни забезпечують право учасників справи ознайомитися з матеріалами справи в електронному вигляді через систему Електронний суд. За відсутності в Електронному кабінеті матеріалів справи в електронному вигляді суд, за заявою учасника, повинен відсканувати їх та долучити до системи Електронний суд.
Якщо раніше матеріали справи формувались та зберігались виключно у паперовій формі, то тепер запроваджується можливість ведення справи судом у паперовій, електронній чи змішаній формі. Тобто суд вправі роздруковувати електронні документи лише за потреби або повністю вести справу у електронній формі.